måndag 2 mars 2009

London

Helgen som var spenderade jag i London. Fan vad jag älskar den staden, om nån ska dit snart så ring mig, jag hakar på!

I fredags åkte jag och mina två bröder från Skavsta till London. Att resa i sig är ju inte så roligt, men när vi sitter på bussen från flygplatsen och börjar komma in i London så är det kanonväder och man ser män i kostymer kl 13 på dagen som dricker öl utanför den lokala puben. Det dröjde inte länge innan vi hade lämnat av packningen i lägenheten tills vi var vid Picadilly Circus och på närmsta pub. Kvällen spenderade jag med mina brorsor, vi gick från pub till pub tills kl var 23 och alla stängde, då begav vi oss till Soho för att hitta ett uteställe, på vägen hamnade vi på någon sexgata med "Adult cinemas" och en massa sexaffärer. Jag insåg under kvällen att mina bröder är mer störda i huvudet än vad jag är. Vi hamnade på nåt ställe som hette "The O bar" efter att vi ratat gaystället bredvid (jag hade ju lovat att ta med dem på gayklubb, så vart det inte, men jag har bild på min bror utanför). När vi (läs jag) var så trötta att vi åkte hem så försökte min ena bror få en stackare på cykeltaxi att skjutsa oss.. Tre fulla människor bak på en cykel kan inte vara så kul.. Men vi fick sen en taxi och min äldsta bror (35 år!) roade sig med att sticka ut huvudet genom fönsterrutan och ropa till alla tjejer "Hello, I´m from Schweden"..

Lördagen var ju mindre bra, bakis som fan, varenda ljud var som en jordbävning i mitt huvud och att ha en 5-åring som vaknar kl 7 och tjatar om Ben Ten är ju inte sådär JÄTTEkul.. Jag funderade på att hoppa ut genom fönstret, men lyckades somna när min mamma och min bror tog med honom på zoo.. Så blev man ju uppdragen kl 12, strosa runt i stan.. Sen tackade jag nej till ytterliggare en festkväll, utan beslöt mig för att sova..

Söndagen spenderade jag med mamma och hennes plånbok.. Vi var på en affär som heter Primark.. Där är det BILLIGT!!! Två kassar fulla av kläder och endast 600kr mindre i plånboken.. Jag köpte 5 linnen, 5 par strumpor, 7 par trosor, 3 BHar och en tröja och såhär med lite lätt överslagsräkning så blev det mindre än 300kr!!!! Sanslöst..

Sen åkte vi hem till Sverige, fick sitta 1,5 timme på Skavsta och vänta på bussen.. men men.. Nu är man hemma och det känns sjukt bra!

Kanske borde sova så man kan komma tillbaka till verkligheten imorn..

1 kommentar:

Amanda sa...

jag sa ju att det var fantastiskt. Jag hakar lätt på någon gång efter SOF och när du har tid. Vore skoj som katten!
Pusssss