söndag 5 juli 2009

Skönt avslut på veckan..

Denna helg har än så länge varit grym. Igår, fredag, så satt jag hemma och får ett samtal från Jonas om att det är spontanfest på Kårallen. Kommer dit och får en massa gratis öl och whiskey.. resten kan ni ju räkna ut själva..

Idag lördag var jag ute och åkte longboard hela dagen med Johan, det var trevligt, men jag är inte så himla bra på det än.. Men jag blir bättre och bättre..

Sen nu ikväll så jobbade jag på Hamlet. Jag har bara hört skräckhistorier om det stället innan, men det hände ingenting ikväll.. Dock har jag en ny samling citat..

Alla dessa är från en och samma gäst.

"Bästa jag vaktar drinken, den har ju kostat mig 90 spänn. Jäkla kärringar, man får ju hoppas att hon släpper till ikväll, så man får lite kött på polen. Man vill ju inte slänga kulorna i sjön"

"Vet du en sak, jag älskar dig, vet du varför? Jo, för att du är så jäkla trött!"

"Allt jag vill ha här inne är ju dig.."

"Om hon där borta vickar lite på röven så kommer jag nog igång"

"Jag ska gå och pissa nu, om jag kommer tillbaka in så är jag en lycklig människa"

Citat från andra gäster.

"Jag har precis bråkat med en tjej där ute. Anledningen var att hon tyckte att du var så sur hela tiden och jag svarade med att säga: "Vafan, går du runt och skrattar på jobbet, skulle inte tro det va!" Så att du vet att du gör ett jäkligt bra jobb!"

"I Stockholm fick vi lära oss att vakter inte ska synas, de ska bara komma fram när det är bråk"

"Du är ny här va?" (fick denna av typ 10 gäster)

"Vet du en sak, jag ser på dig och inser att du är jäkligt stabil och respektingivande"

"Jag måste fråga, är det där din riktiga hårfärg. Jag tänkte att ditt hår skriker typ bråka inte med mig, så jag var tvungen att komma och bråka lite"

Annars så var det som hände att en gäst ställer sig och börjar rita av mig, samma gäst säger till sina andra kompisar "jag kan inte fatta att man kan vara s snygg och jobba som vakt".. Han var LÄSKIG!!!

Sa jag att medelåldern låg på 60 år? Det var sjukt vad de tror att de kan ragga upp en ordningsvakt som är MYCKET yngre än dem..

Idag har jag även sett 50+are GROVhångla, en kille på ca 22 år och en "tant" på ca 40 år diskutera om de ska hem till honom eller henne, folk dansa på aldrig förr, en tant som stupade rätt på näsan för att hon var så full.. Jaa.. jag har sett mycket roligt idag.. Tycker inte att vuxna ska klaga på studenter, för de kan fanimej bete sig iaf..

Jag har iaf börjat tänka på hur man själv kommer vara i den åldern och hoppas att jag inte blir som dem. Dom som känner all personal på krogen (inte för att man jobbar med dem, utan för att man är där så ofta). Dom har liksom sitt liv där.. hmm..

Nu ska jag sussa..

Inga kommentarer: