söndag 19 juli 2009

Ännu en helg av jobb..

Denna helgen har jag jobbat på Tomas Ledin och Caroline af Ugglas på fredag, det var det vanliga.. folk i övre åldern som var fulla och gjord korkade saker och betedde sig som om de var 17 igen.. tanterna stod där med sina våta blickar och trånade efter Tomas Ledin eller jaa.. Tomas hette han ju för alla..

På lördagen var det dags att rensa öronen, jag åkte ner och jobbade på Sonisphere, tror det var rekord i bilkö i Hultsfred, alla kom ju såklart samtidigt. Ryktet säger att det var över 30 000 personer där och kollade och det var inte många som campade så klart att alla kom ju samtidigt.. Denna kväll var trevlig och händelserik, speciellt en händelse som skedde då jag stod helt maktlös och visste inte vad jag skulle göra..

När Metallicacväl gick på så stod jag och vaktade JD och Jägertältet, det var dött (supliiise), jag kunde inte så själva scenen så bra, men kunde se inprincip hela konserten på skärmarna och höra ljdet, så jag var nöjd, fick ju betalt dessutom..

Totalt har jag jobbat 23 timmar denna helg, varav 16 var nere i hultsfred.. Lite död i mina fossingar nu!

Citat från helgen:

"Du är rödhårig, dig ska man respektera, jag ska inte bråka.." samma kille sa även "Är det nåt man ska hålla sig undan från så är det rödhåriga tjejer, det är den värsta sorten, på gott och ont"

Gäst: "Jaha, ska vi byta nummer eller?" (Han kom från ingenstans och startade konversationen med detta)
Jag: "Nej!"
Gäst: "Joho! Det ska vi!" (och lät aggressiv.. ehm jaa..)

NU ska jag försöka göra nåt vettigt av dagen..

Inga kommentarer: