söndag 26 juli 2009

35 timmar jobb på 3 dagar..

Idag är jag sliten efter allt jobbande i helgen, har inte krävts så mycket energi, men det har varit långa timmar med mycket stående.. kl 11-21 stod jag ensam och vaktade restaurangen eller cafet och mellan 21 och 01 jobbade jag i öltältet. Fredagen var stökig och det var en del bråk. På lördagen var jag sjukt trött och irriterad, tur att lisa hade feber så hon kunde vara lika sur som mig..

Detta har hänt:

- Jag har kallat SÄK på Mantorp för ett praktarsle..
- Jag har blivit förväxlad med att vara kille
- Jag har fikat och ätit mat mest hela dagarna.. Trevliga damer som skämmer bort en när man jobbar..
- Jag har sett en del dragracing och fina bilar..

Helgens roligast citat från en gäst till mig:

"Du tror att du är Clint Eastwood, jag säger bara Stick och brinn"

Nu ska jag gå och tvätta ur hårfärgen.. Imorn är det plugg och förberedelser inför Emmaboda som gäller..

Inga kommentarer: