tisdag 9 december 2008

vart ska man börja?

Jag vet inte riktigt vart man ska börja med sina inlägg.. Så jag börjar från och med nu, det som hände för länge sen har redan hänt.. Så här kommer väl mitt första riktiga inlägg.

Studieflykt, som jag sa i mitt förra inlägg så tror jag att jag startade denna blogg mest som en studieflykt. Fast jag har fått lite gjort idag ändå. Jag har lämnat in en labbrapport på 14 sidor, säg vad ni vill, men jag är bra på att ordbajsa och jag har förberett en muntlig presentation som jag ska ha imorn.

Något annat som jag är bra på att fly ifrån, det är städningen av min lägenhet, men jag kan tycka att det är ok om man inte städar ifall man ska plugga. Det finns ju ett gammalt "talesätt" som säger "det är aldrig så rent i Ryd, som under tenta P". Men jag känner ändå att jag bidrar till att snittet på renlighet i Ryd under tenta P ligger lite lägre än vad det skulle kunna göra. Jag skulle önska att jag hade nån form av pedantgen i mig, men den finns inte där, har aldrig funnits och tror aldrig att den kommer att finnas..

Jag tror jag hamnat lite på latsidan faktiskt den senaste tiden. Tänkte att jag skriver en lista på saker jag borde göra och sen får jag se själv hur stor min framgång är:

1; Plugga till tentor
2; Städa min lägenhet
3; Börja träna igen
4; Bli bättre på att laga matlådor
5; Börja mitt SOF abete på riktigt
6; Ta tag i min post som internrevisor för Baljan
7; Skriva nåt jäkligt bra till Nattredax (Y-sidan i LiTHanian)
8; Sätta upp mina hyllor i vardagsrummet
9; Ta mig till mitt förråd med mina grejer

Det är nog det jag önskar att jag borde göra..

Fortsättning följer...

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag kan hjälpa dig med förrådet. organisera saker, andras-inte mina egna..det är min kopp te :)